Modell fra Riga på besøk

Etter siste tur til Riga tenkte jeg at det ville vært interessant å fått litt mer enn bare noen timer med en modell og reist litt rundt i distriktet hvor jeg bor. Jeg fant en helg det passet for meg og ønsket å jobbe med en modell fra Latvia jeg alt har jobbet med som hadde lyst og mulighet til å fly til Sola.

Sinba
Tatt i studio i Riga, 2015
Model: Sinba

Å si at jeg var litt nervøs for hvordan været kunne bli er å si det veldig forsiktig…

Vi reiste til Sverd i Fjell for å ta noen bilder med litt lokal forankring før vi dro og spiste middag. Tenkte at hu gjerne ville prøve hval og det falt i smak 🙂
Etterpå tok vi noen bilder på hotellet.

Sverd i fjell
Sinba - War bonnet
Stavanger

Lørdagen kom med veldig surt vær, vi kjørte til Moi, med et par stans underveis, tok en kopp kaffe hjemme hos oss. Etterpå kjørte vi i et kraftig regnvær, med litt torden mot Byrkjedalstunet hvor vi skulle overnatte.

Nedenfor Månafossen
Etter vi hadde vært oppe med Månafossen gikk vi ut i elva og tok noen bilder nedenfor
Sinba sin ide å krysse elva...
Eksempel på hva en må gjøre for å få bilder… Vannet var kaldt og var litt bekymret for å falle på de glatte steinene med kamera..

Været var ikke noe særlig bra, men vi satte kursen mot Månafossen, hvor jeg tenkte vi kunne få noen ok bilder om regnet gav seg, og det gjorde det faktisk med en gang vi kom inn i Frafjord. Med Latvia som er, etter det jeg har sett, flatere enn Danmark, så tenkte jeg at det kunne være kjekt for Sinba å se slikt landskap. Det var det jammen og, hu klatret opp til Månafossen som om hu ikke hadde gjort noe annet og tok bilder med sitt kamera av naturen under hele turen.

Sinba i Gloppedalsura

Søndag våknet vi til kjempeflott sol, vi tok noen bilder ved Byrkjedalstunet før vi dro til Jæren (Bryne) og Orrestranda før jeg kjørte henne til flyplassen. «Don’t send me back!» sa Sinba med et smil da jeg spurte om hu hadde hatt det greit.

Sinba forstod plutselig hva jeg mente med "vannet er kaldt i sjøen her"
På vei mot stranda fortalte jeg at strendene er like fine som de de har i Latvia, men bare mye kaldere om sommeren. Plutselig forstod hu hva jeg mente… 🙂
Sinba
Model: Sinba
Siste bilde for denne gang